måndag 7 december 2009

Regn, regn och mera regn...

Vad kan man säga?
Passande bild för dagens väder. Jag gillar inte att vara negativ men även den mest positiva kan tröttna på vädret efter alla regndagar. Det är så mörkt och trist. Inte blir man gladare när man hämtar hem barn och de är leriga från topp till tå =)

Idag har jag och liten dotter fått vaccinet så nu är hela familjen vaccinerad. Håller tummarna att vi håller oss friska nu bara.

I helgen hade liten dotter avslutning med sin dansgrupp och det var en förväntasfull liten dotter som gjorde entre´på stora scenen i på stadens teater. Två föreställningar gjorde hon och naturligtvis var hon både sötast och duktigast ;) Nästa avslutning hoppas jag även att vi får skåda en storebror som nu längtrar efter att börja på streetdance.

I helgen har jag funderat på vad det är som driver oss människor. Vad är det som gör att vi orkar dag ut och dag in? Ibland gör man det ju inte och behöver en paus. Jag funderade lite på om man inte borde få lägre skatt när man som en god medborgare uppfostrar sina barn till goda medborgare. Lite skämsamt så ingen missförstår men lite belöning borde man väl ändå få ;)

Just nu håller storebror på att lära lillasyster att knyta rosetter. Han är en storebror att vara stolt över och jag skänker även en tanke till deras pappa. Han är en pappa att vara stolt över och det mina vänner är inte alla barn förunnat...

♥ jag önskar alla en fin vecka ♥

1 kommentar:

fröken Sätterlund ✯ sa...

Tack snälla rara för din gulliga kommentar inne hos mig :) Den värmde ♥

Det är bara att höra av sej om du vill boka en tid för fotografering sen :)

Kul att sonen börjat interessera sig för kläder :) Mina gör det i perioder...

Ha det gott,
Kram Therese