lördag 31 oktober 2009

Liten dotter

Idag hända det som jag på något konstigt vis visste skulle hända.
Fråga mig inte varför för det var första gången och inget vi kunde förutse.
Dottern fick en allergichock.
Började med att läppen svällde upp till minst det dubbla. Sen spred det sig i ansiktet.
Jag var på jobbet vilket för mig var det västa, att inte vara med!!
Ingen kontroll liksom. Pappan åkte till akuten och hon fick medicin och svullnaden la sig så småningom.
Ingen förklaring. Va?
Hur ska man våga lämna sitt barn efter det?
Vad händer nästa gång?
Jag ringer barn det första jag gör på måndag!
Ska be att få en utredning. Ingen i familjen har allergier men på pappans sida finns flera som har getingallergi.

Min dotter Liten! Hon är en klok lite tjej. Vi förundras nästan dagligen av hennes klokhet.
5,5 år. Klok, eftertänksam och vill vara alla till lags. Önskar ibland att hon var mindre snäll och mer som andra barn. Förstå mig rätt.
Man måste inte vara snällast och duktigast när man är 5 år.
Jag tror att de aldrig haft ett "snällare" ban på dagis. Jag menar inte på något vis att barn är dumma. Bara det att mina dotter gör som fröken säger och glömmer inte. Säger fröken att man ska gå med saxen så går hon med saxen, alltid.
Brukar säga åt henne att hon inte behöver vara snäll jämt. "Men mamma jag VILL vara snäll säger hon".
Inväntar tonåren med spänning ;)



Här är hon. Liten Dotter i Budapest! Mammas älskling!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad fin hon är..!
Du ska nog inte önska att hon vore mindre snäll. Som du misstänker kan du nog ångra det uttalandet om några år ;)
Hoppas bara att andra barn inte försöker bestämma över henne? :/
Kram K