söndag 1 november 2009

Budapest

I början av oktober åkte vi till Budapest. Jag, barnen och deras pappa.
Ingen återföreningsresa utan mer för att vi trivs tillsammans och det var trevligt att göra något ihop. Budapest var fantasktiskt och vi hade 4 jättemysiga dagar. Har ni pengar över och vill resa kan jag rekomendera att åka till Budapest och gör gärna som vi gjorde, bo på Royal Grand. Vi hade ingen aning om att vi bokat SÅ fint hotell. Vi hade en lägenhet med två sovrum, kök, två badrum, två uteplatser och vardagsrum. Diskmaskin, tvättmaskin och all utrustning man kan tänka sig! Barnen var lyriska och när en bärare bar upp väskorna var det två med gapande munnar. Inte är vi vana med den lyxen! Vill man lyxa till det är detta rätta stället.

En bild från hotellets frukostmatsal. Det var verkligen en härlig atmosfär.

Hoteller hade egen spa-anläggning. Tyvärr, vilket vi inte visste innan fick inte barn koma in där. Men hotellet ordnade så vi fick åka till ett annat hotell och de betalade taxi och entre. Det fungerade bra så vi var nöjda.
Vi badade på två olika termalbad. I Ungern umgås man i baden. Härligt varma bassänger. Vi besökte en Ungersk circus vilket vi alla var överens om var otroligt sevärt. Billigt var det också. Jag gissar på en tredjedel mot svenska priser. Vi åkte båt på Donau, åt god mat, besökte Budapest största shoppingcenter, kikade på sevärdheter, promendrade och hade allmänt mysigt.
Nästa gång jag besöker en storstad blir det Prag. Men, jag ska återvända till Budapest minst en gång till.

1 kommentar:

Anonym sa...

Shit vad fint! Åh vad fint hotell... Jag förstår att ni trivdes där!
Kul att du bloggar igen :)
Kram K