söndag 28 december 2008

God fortsättning

Så är julen över för i år. Jag känner mig nöjd trots att det blev en, för vår familj, annorlunda jul. Men jag tror barnen är nöjda och det är väl huvudsaken. Vi firade julaftonsmorgon här hemma med barnens pappa och eftermiddagen hos min syster med familj i Falun. Även lillasyster var där så alla kusiner träffades(7 st).

Så här fn var sonen på julafton. han hade önskat sig ett Nintendo Wii och tänk att det hade tomten med sig. Även lego, discokula och en liten plastjulgran stod på önskelistan. Även det hade tomten i sin säck.
Så är fin var liten dotter på julafton. KLäningen var jättevakcer och passade henne perfekt.

Det är inte ofta lilla fröken vill ha håret uppsatt men just denna dagen vill hon ha det och bestämd var hon angående den röda rosetten i håret till mammans förtjusning.

Årets bästa och mest överraskande inköp: En plastgran. Det trodde jag inte jag skulle få i min ägo men nu har jag en - även till nästa år. Känner mig nöjd eftersom vi bor trångt och jag har sängen i vardagsrummet. Nu slipper jag barr i sängen.

I år blev det inte s mycket pyssel före jul men pepparkakshuset är en tradition hos oss. Någon hade varit framme och tagis en tugga. Liten dotter trodde på Småtrollen. Jag undrar jag...

Liten dotter med Tomteskägg på Maxi.
Min dator funger inte så bra så nu kan jag bara göra inlägg de dagar den bestämmer sig för att inte låsa sig. Bara så ni vet!
Sovdax. Jobb ända fram till Nyårsafton.





3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad fina dina barn var! :)
Mina vägrar vara finklädda på julen. Då ska dom hoppa omkring i tomtedräkter... i år något för små dessutom ;-)
Kram

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Lisa!

Önskar dig ett riktigt gott nytt år! Hoppas att allt blir bra för er!
Jättefina bilder på dina små...

Kramis!
Grannen

Anonym sa...

Hej! Är det inte dags att uppdatera bloggen? Vore skoj att se hur ni har det. Kram!
/Kattis