lördag 13 december 2008

Nystart med ny energi

Nu så!
Har saknat att blogga. Min energi har varit borta och tiden har inte funnits. Men nu tror jag att det har lättat. Jag hoppas att det var första och sista gången jag sålde ett hus! Det var en lååång process kändes det som. Tog verkligen all energi och dela ett hem, städa ett gigantiskt hus och att samtidigt få allt annat att gå runt. Men nog om det!

Snö har det kommit och det är så vackert. Jag har inte julpyntat så mycket hemma för mitt i allt har jag haft hantverkare här som bytt fönster vilket tog en vecka. Upp o ner med gardiner, julbeslysning o allt annat. Men nu har jag nya fönster och det blev riktigt bra. Ni får se sen när det är klart.

Min bil gick sönder i veckan och jag var tvungen att leta en ny. Klarar mig inte utan när jag börjat tidigt och en ska till skolan, en ska till dagis o jag ska till jobbet.

Visste vad jag ville ha. Hittade en bil i Gävle som jag hämtade på onsdagen. Suzuki Swift. Käns lyxigt med en såpass ny bil med utrustning när jag haft en gammal Mazda.

I år blev det blockljus som adventsljustake. Hittade inget fat så ett uppläggningsfat fick bli ljusfat. Fungerade utmärkt.

Här är sonen. Han har klipt ut "God Jul" ur en tidning och ville posera när jag knäppte bilder.


Jag och dottern hade tjej dag och åt på den stora hamburgarleverantören. Just denna dag hade de ansiktmålning så hon blev en fjäril.
Hoppas ni hittar tillbaka till mig.
Ha en fortsatt trevlig helg!



4 kommentarer:

Anonym sa...

Jätteroligt att du är tillbaka! :-)
Vilken smart idé med blockljus som adventsljusstake! Då kan man ju elda varje dag utan att tänka på att ljuset blir för kort! ;-)
Ha det så bra vännen -och himla snygg bil!! Passar dig!
Kram K

Hjärtevän sa...

hej lisa... kollar in varje dag om du skrivit nått... äntligen.
vad långt hår m fått...
hoppas vi kan ses nått snart... fyller inte nån år snart mån tro?
saknar er alla...kramar /ida

Anonym sa...

Jag har verkligen saknat din blogg.
Det är trevligt att se hur du/ni har det. Jag hoppas att vi kan ses snart. Ha en härlig födelsedag.
Kram Elisabeth

Anonym sa...

Hej Lisa!
Det är skönt att se att du har börjat att blogga igen! Jag brukar kika in lite då och då för att se hur du har det nu för tiden!
Jag hittade en tjej i Valbo som syr fina barn/vuxen mössor, man kan välja färg och mönster själv. Några barn på min förskola använder hennes mössor och dom är verkligen fint sydda! Lägger med länken åt dig!
http://www.ekogrejjer.blogspot.com/
God Jul på dig!

Många kramar från Åsa Sjöström (barnskötare) : )