tisdag 14 oktober 2008

Några bilder

Tänkte att jag skulle visa några bilder från mitt hem.
Antar att det finns någon som är nyfiken!
Bilderna blev inte vidare bra. Undrar om det beror å kameran eller fotografen? Hur som helst börjar kameran bli gammal och den har en liten lustig historia bakom sig som vi tar en annan gång!

Här är mitt "matrum". Sitter ihop med hallen i en lite öppen planlösning. Mysigt men inte så praktiskt ur grussynpunkt, men jag jobbar på en bra sko-och-grus-lösning.

Köksmöblerna är nya och från Mio. Lampan ny och från Åhlens. Resten är från gamla hemmet.
Blev mycket nöjd med resultatet och ska bara sätta upp en ny gardinstång och köpa en matta så det inte ekar så mycket. Till höger finns köksdelen med många gamla skåp och lådor. är mycket nöjd även med köket!

Här är vardagsrummet som var lite mindre än planerat. Fick bara plats med en av Tomelilla fåtöljerna. Dessutom går balkongdörren inåt och soffan hamnade inte där jag planerat. Jag provar mig fram och väntar med att skruva upp tv:n på väggen. Har bruna sammeltsgardiner i det stora fönstret och tänkte vara utan gardiner i det lilla. Vi får se vart det slutar. Är iallafall mycket nöjd med tapeter, nya soffan och bordet. Tack IKEA :)


Dotterns rum blev just rosa. Tapeterna var som de var men det duger tills vi bott in oss. Hon fick välja matta från den lokala matthandlaren och ja, ni ser ju vad det blev :) Sänghimmeln ska skruvas upp ovanför sängen och så vill jag sy vimplat. Här hamnade den andra Tomelillafåtöljen. Skrivbord fick hon till sin stora förtjusning. Skivan ska målas vit och så har jag skickat min syster till IKEA för att köpa en lådhurts och rosa LACK-hyllor. Ja, inte åkte hon bara för att handla åt mig men ändå. De skule beställa kök till nya huset. Ja, det blir rosa och prinsessigt. Helt ok för mig!
Sonens rum är det enda som inte blir bra och jag vet inte hur jag ska få det mysigt. Han har gula väggar, lite avlångt och en loftsäng i stål med skrivbord under. En vit IKEA byrå och en IKEA expedit hylla. Han valde en svart/vit matta med skateboadåkare på. Måste leta ideera och fixa till. Just nu käns det som dottern fick allt och han inget...Kan ju vara känsligt sånt. Kanske någon mysig saccosäck. Någon som har sett sådana?

Här pysslar barnen med sonens 7-årsåresent. En succe´ för 29:-. En bit lera med dinosaurieskelett inuti. Barnen får själva vara arkiologer. Det var en super-duper-bra present.

Grattis min älskade son! Idag för exakt 7 år sedan såg jag dig för första gången och det försa jag sa var: "Men, vad fin han är". Vet inte vad jag väntat mig men du var söt som en Trollunge! Det var värt allt. Ilamående i 40 veckor, förlossning som inte kom igång och kejsarsnitt. Puss på dig mammas prins som gör mig så stolt och lycklig!


8 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad fina dom är dina barn! Roligt att se bilden :)
Fint hem också! Det ser ju ut som om ni bott där länge?! Allt på plats... Du e duktig du! :)
Kram Kat (som har ett vardagsrum i beige-brunt... men vill haa VITT VITT VITT... Hur gööör man då?!)

Hanna i Det stora grå huset sa...

Grattis till sonen! :)
har faktiskt sett saco-säckar på Em-möbler, heter det så, mellan Lidl och on-off...Fast det var länge sedan nu, men de hade ett rejält utbud av olika sittsaker för barn och ungdomar då...

Det ser sååå fint ut i din nya lägenhet! Har kollat uppåt och konstaterat att du har det finast i fönstren av alla på alla fyra delar av våran gata...

Är intresserad av klippningarna... Säg till när du har lust och tid. Ser ut som tre barn (inez blev lite upprörd över att bara de andra två skulle klippas av dig) och även jag är intresserad. Fast det är ju upp till dig såklart!!!

ha det så himla gott nu!
Kram Hanna

P.s bor ni i nya lägenheten nu?

Hanna i Det stora grå huset sa...

Nä, inte Em va... vad sjutton heter det... Hoppas att du vet vilken jag menar!

Susannes Smultronställe sa...

Vad FINT du fått det på så kort tid. Jättefint!!
Och grattis till Johan - vi har ju samma födelsedag han och jag :-)

Anonym sa...

Hej Lisa! Har varit här o smygläst ett tag o hört o sett att ni skulle separera! Det kommer ordna sig. Jag tyckte att korten blev jättefina o det var hur fint som helst i din lägenhet. Sköt om dig så länge!!! Kram Marie

Anonym sa...

Va fint ni har fått det!!! Tokfina gardiner i köket*me like*
///Inga

Anonym sa...

Hej! Vad mysigt ni har fått i den nya lägenheten, hoppas att ni trivs :) & hoppas allt är bra med i er i borlänge! Du får hälsa!

Jessica sa...

Vad fint det ser ut att vara i er lägenhet, hoppas ni trivs och mår bra.

Kram Jessica