onsdag 6 januari 2010

Snart en 6-åring



För exakt på dagen 6 år sedan låg jag inne på BB och väntade att det skulle bli nästa dag. Just den 7 januari 2004 skulle jag få träffa mitt andra barn för första gången. Ingen aning vad det ut skulle komma men namnet Erik var så gott som bokat. När barnmorskan nere på operation visade upp barnet för mig uppstod en viss förvirring när jag kikade på barnet och utbrast till den blivande fadern: "Det blev en kille". Ingen hade berättat att flickors smulor kan vara svällda efter födseln. Nåväl, ut kom en perfekt liten dotter på 3 kilo som fick namnet Maja.
Maja, jag vill säga som din pappa brukar göra:
Vårat lilla lyckopiller, Mamma Älskar Dig och Grattis på 6-årsdagen.
Här hemma har vi våra bestämda födelsedags-rutiner och för första gågen i historien ska det serveras annat än tårta. Kladdmuffins var det beställt och så fick det bli.
Upptäckte efter dagens bad att dotterns hår blivit långt. Skomakarns barn vet ni ;) Hon har oftast en stor fläta så det har nog växt mer än meningen var. Hennes hår är ljuvligt självlockigt men av praktiska skäl får det vara uppsatt. Om liten dotter gillar lockarna? Nej, hon vill helst ha det plattat...

Inga kommentarer: