onsdag 20 januari 2010

Med längtan efter ljus

Jag vet inte om jag direkt lider av att det är kallt och vinter däremot längtar jag efter ljus och njuter nu när all jul är bortplockad. Det känns renare och luftigare igen! Har planerat lite lökar som ger vårkänsla.
Tillbaka på jobbet igen vilket känns fantastiskt roligt.
Vem tycker så mycket om sitt jobb efter 15 år att man fortfarande blir glad att gå dit??
Jo, jag gör. Jag trivs så in i bomben bra att jag ibland funderar på om jag verkligen ska studera. Det är ju inte själva jobbet jag vill ha väck utan det är kombinationer barn - kvällsjobb - singelmamma - helgjobb som inte riktigt går ihop. Synd! Vi får väl se vad jag bestämmer mig för.
Igår vara jag till IKEA och fick med mig saker hem som jag, antar jag, inte egentligen hade behov av men 1000 kr slutade notan på. Mest ljus, lite saker till barnen, burkar, ramar ja, ni vet hur det är. Jag är ju såld på IKEA:s doftvärmeljus och bäst är äpple. Åh, den luktar härligt gott! Bara så nu vet!

Inga kommentarer: