tisdag 19 februari 2008

Parkerad häst och framtagen symaskin

Slog i en spik och nu är även stjärnan på plats. Hade köpt en stor och två små men det räckte med en stor. Den passade jättebra på väggen bakom fåtöljen med röd stjärnkudde. (Bild privat)




Nu har hästen fått sin plats i fönstret och jag blev mycket nöjd med resultatet. Känns lite extra bra med tanke på alla pengar jag "sparade".

Nu har jag tagit fram symaskinen och ska sy en 1700-tals rullgardin till sovrumsfönstret. De hade en modell uppsydd i butiken i två olika lintyger. Jag tyckte den såg fin ut så en sådan får det bli. Känns som en evighet sedan man hade symaskinen framme. Numera köper jag mest färdigsytt. Har jobbat de senaste 14 åren i en gardin/inredningsbutik men som sagt, mest färdigsytt numera. Bild kommer imorgon-om den blir färdig. Känner jag mig själv så lär det bli nattjobb. (Bild privat)





3 kommentarer:

Anonym sa...

Va fint det blir. Måste komma upp och titta någon dag, inte bara hämta dej vid dörren. Ses i morgon.Kram Elisabeth

Anonym sa...

Väldigt fint! Jag älskar 1700-tal. Var hittade du det tyget? Vi har bokhyllor som är gjorda efter 1700-talsförlaga.

Lisa med hem sa...

Elisabeth: Vad roligt att du kikar in igen :) Välkommen upp för en titt!

Noemi: Jag blev så nöjd med gardinen. Bild kommer senare idag om jag hinner. Tyget är vanligt vitt linnetyg. Ett glesare och ett tätare. Mycket enkelt att sy.