torsdag 31 juli 2008

Jobb, ledig och barnens sommarlov

Nu har jag jobbat två dagar 10-18. Känns ok men pust vad varmt det blir när man plockar varor, staplar kartonger och far fram som en virvelvind i butiken. I dessa dagar skulle det vara trevlig med lite mer stillastående affärsjobb. Men, vi har roligt och dagarna går fort. Nästan som man inte vill gå hem när arbetstiden är slut :)


Idag ringde mannen till jobbet och berättade om sin dag. Ja, ni kan själva se bilden. Vattenskoter! Dessutom var han tvungen att tillägga att han blivit sjukt brun efter en dag på sjön. Ja ja, jag med min brända rygg kan väl ändå inte tillbringa en hel dag på sjön. Vad vore väl en bal på slottet...
Nu är jag iallafall ledig två dagar och det ska bli mysigt. Inga direkta planer. Ska besöka vår nya kusin så våra barn får träffa honom för första gången. Pratade med min syster på telefon och hon berättade hur stolta de två storebröderna (7 och 9) är. Största grabben hade tagit från sparpengarna och köpt två bodyn åt lillebror. Mamman fick inte betala. De är väl kärlek det!
Våra barn leker med grannbarnen all tid vi är hemma. Vi får dra in dem på kvällarna och idag blev kl 21.30. Idag har barnen inrett grannflickans hembyggda lekstuga och numera är det kiosk/fik där. På menyn står: okokta makaroner, hallon, krusbär och bullar. De är påhittiga di små. Jag är helt säker på att om vi skulle fråga våra barn vad som varit bäst detta sommarlov så skulle de svara i korus: leken med grannbarnen. Tänk att ibland tror jag vi lurar oss själva när vi åker hit o dit, hittar på ditt o datt och organiserar när det bästa finns på hemmaplan eller runt knuten. Men, alla har såklart inte som vi, världens bästa gata!
Nu ska Lisa sova. Kram!

Inga kommentarer: