tisdag 8 juli 2008

Linser & Glasögon


Har ni linser eller glasögon? Eller kanske inget?
Själv är jag så gott som blind utan hjälpmedel. Minns en gång när sonen busat och lagt mina glasögon (som jag alltid lägger brevid sängen för att ens kunna stiga upp på morgonen) på nedervåningen. Jag fick famla mig fram i dimma och det var som att bvara blind! Jag ser inget!
Idag har jag iallafall beställt nya linser på nätet http://www.lensway.com/. Det blir billigast så. Passade på att bestäla linsvätska. Det är sånt som alltid tar slut och blir billigare att beställa. Frakten är densamma.
Såg att de hade glasögon så jag bokade 4 bågar som kommer hem för provning. Spännade! Mannen beställde nya för någon månad sen dock från en annan firma.
Idag har vi fortsatt vårat projekt Källar Röjning!. 2 lass blev det till stadens sopstation. Ny rök det mesta som samlat damm sen vi köpte huset pför 8 år sedan! Pust! Vad är det som gör det så skönt och känns så befriande när man rensar och slänger gamla saker?
Nu ska jag återgå till min nya bok: "Flyga drake".
Fortsatt trevlig dag önskar jag er!


Inga kommentarer: