lördag 26 juli 2008

Sol, vatten och sommarbad

Idag har vi tilbringat dagen på stranden. Det är väl det enda tänkbara när temperaturen visar 32 grader i skuggan. Pust! Men ligger man vid vattnet och kan doppa sig är det hanterbart.

Jag har en röd rygg efter att ha setat och spanat på barnen i vattnet. Har även doppat mig och simmat för första gången i år. Det ni! Sonen är modig och simmar nu under vattnet. Skulle tro att det släpper med simningen snart. Det blir bra när man vet at han kan simma. Liten dotter är med modig än vad sonen varit.

Vi har ätit en god sallad på kvällen och jag känner mig helt slut. Värmen tar verkligen på krafterna. NU ska vi bara slappa i soffan och kolla på en Quentin Tarantion film.

Hoppas ni haft en bra dag med sol, vatten och sommarbad!

2 kommentarer:

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hallå Lisa!

Jasså du vågar bada du? ;) Det gör inte jag ser du, sist var när jag väntade Inez faktiskt. Höggravid på båten i smällheta värmen... Då fick jag lov. Önskar verkligen att jag kunde gilla det.

Idag har vi haft din son här ihop med Hanna. Skoj när de kan umgås i olika åldrar och ha kul ihop!

Vilket ruggigt åskväder det blev också... Men rätt mysigt faltiskt!

Önskar er en fin ny vecka!
Kram Hanna

Hanna i Det stora grå huset sa...

Just ja... Kistan blev såld!