söndag 6 juli 2008

Rapport från Furuvik

Jag hade tänkt visa lite bilder från Furuvik och vår lilla resa. Men, kameran är som bortblåst så det får bli endast text.

Jag hade den bärbara datorn med mig men som mannen påpekade: "Tog du med det sladdlösa modemest?" Hemma fungerar det utmärkt utan det...Man kan väl inte tänka på allt heller!

Om man inte har något emot att bädda tre sängar i ett utrymme där du endast kan vända dig om, där du svettas bara du rör dig och inte har något emot att sova på höjden, ja då kan jag rekomendera Orientexpressen. Annars kanske man ska välja ett annat boende. Det var varmt, trångt och svettigt men barnen tyckte det var mysigt så det var helt ok trots lite stök och bök. Låg allderles vid pool-området så fina dagar är det perfekt.

Vi gjorde parken på tisdagen. Barnen läste kartan och bestämde vart vi skulle gå. Kameler, Lemurer, Känguru och krokodiler var populärast. Köpte åkband så de fick åka så mycket de orkade. Sonen åkte mest men dottern tröttnade lite.

Vi åt mat å den stora snabbmats-restaurangen. Ingen trevlig upplevelse men mätta i magen kunde vi fortsätta vår utforskning. På kvällen badade barnen och det var tur det för när vi vaknade på onsdag morgon regnade det. Snopet! Jag hade läst alla väderleksrapporter jag kunde komma över och där fanns inget regn utritat!

Vi åkte hem tidigare än planerat och tog in mot IKEA. Barnen var i lekrummet 1 timme och mamman sprang igenom och rafsade åt sig det som stod på inköpslistan:
  • pläd
  • tvättkorg
  • burkar
  • kartonger

Skulle även köpa sänghimmel till dotterns myshörna men den var slut. Vad gör det, nu måste vi ju åka igen :)

Vi tog en snabbfika på IKEA innan vi gasade hem. IKEA slår ala rekord i billigt fika. 2 rabarberpaj med vaniljsås, 2 dricka, 1 kaffe och 1 mandelpaj. Summa=50:-.

Så, det var vår minisemester och det var en trött mamma och två glada och nöjda barn som anlände hem!

Bilder kommer!

Kram Lisa

Inga kommentarer: