lördag 12 juli 2008

Tjej weekend

Vink Vink
Jag och liten dotter har just vinkat av mannen och sonen. De skulle åka upp till Furudal på Endurotävling med två andra killar (far o son). Meningen var att hela famijen skulle åka. Men så dimper det ner ett inbjudningskort till liten dotter som just beklagat sig att hon aldrig får gå på kalas. Bästa kompisen fyller 5. Vi lät liten dotter själv avgöra. Kalas eller minisemester. Hon valde kalaset så vi är hemma och har mysigt istället. Beroende på väder så ska vi:
  • gå på restaurang
  • besöka vattenparken
  • köpa nya skor åt liten dotter
  • gå på bio

Vad har hänt här hemma då? Den återfunna kameran tömmer inte bilderna så vi får se om det blir en ny kamera. Annars skulle jag visa lite vad som hänt här hemma. Mannen har blivit blondin och barnen har fått en ny gungställning. Mannnen byggde en igår och det blev succe´och den blev bra. Hög och stor. Perfekt till våra barn.

Jag har möblerat om lite i lekrummet. Köpte en ny byrå, IKEA vit Malm, av min goe vän S. Tack kära du, den var perfekt! Nu vill jag tapetsera om på barnens rum. Inväntar bara lite inspiration.

Vi har skördat våra första jordgubbar. Det blev två som skatorna inte lyckats äta upp :) Goda sa barnen!

Nu ska jag göra mig klar och vara med liten dotter!

Trevlig helg och kram!

1 kommentar:

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Lisa!

Tack för din goa kommentar! :)

Hoppas att ni haft en härlig helg du och dottern.
Det kan vara mysigt att vara på tu man hand och rå om varandra ibland. Händer mycket sällan här i huset att de små får egentid, tyvärr... (Med små menar jag alla fyra.)

Gott med jordgubbar, det har inte vi haft på länge, de vi hade för ett par år sedan åt skatorna upp och så glömde jag att vattna dem... :/
Men hallon finns det gott om, och så himla härligt att de börjat mogna nu!!!

Ha en fin dag!
Kram Hanna