tisdag 17 november 2009

Grå tisdag


Det är nog inte underligt att man känner sig trött, grå och tråkig! Vädret gör nog sitt till. Jag drömmer mig tillbaka till våran fina vecka på Mallorca och funderar på vart vi ska åka i sommar. Denna gången i 2 veckor och med min storasyster och hennes två barn, tror jag. Fortsätter drömma...
Allt skolarbete gör mig smått stressad och tar tid. Igår hade jag en redovisning av en engelsk bok. Hade läst klassikern "Of Mice and Men" och den var verkligen en bra bok. Den berörde mig och jag ska läsa fler av samma författare. Igår lämnade jag också in det sista stora arbetet i SvB. Hade gjort en sammanställning och "Barnents språkutveckling - det viktiga samspelet". Det är lätt att skriva om ett ämne som är intressant. Imorgon uppsatsskrivning i Eng och torsdag prov i NkB om cellen, blodet och matspjälkningen. Mycket att läsa och jag försöker inte ha för höga krav på mig själv men, blir lätt så, ändå!
Idag ska vi få trevligt besök här hemma. Får nog be gästerna blunda med ena ögat så de inte ser dammråttorna :)

Inga kommentarer: