torsdag 26 november 2009

Kreativitet




Mina barn älskar att måla och rita.
Numera märks det knappt någon skillnad på teckningarna så det gäller att märka dem.
Det är roligt med kreativitet tycker jag. Liten dotter som är 5 år har en väldig utveckling just nu. Hon stavar och skriver för full och häromdagen skrev hon S I M S K O L A. Ja, varför ska man ge sig på ett lätt ord? ;) Hon ljudar och läser enklare ord. Underbart att få vara med i denna process än en gång!
Sonen som är 8 läser jättebra och har fått upp farten. Han gillar böcker och läser en stund varje kväll. Just nu läser han "Narnia". Jag är själv en bokmal och önskar han få lite av det med sig!
Jag är inne i slutskedet med terminen och bara tre prov återstår. Fick högsta betyg i min SvB kurs och det, måste jag säga, är ett betyg att vara stolt över. Gick väldigt bra på det Nationela provet. Fick tillbaka ett prov i Naturkunskap, NkB och där hade jag ett HALVT poäng från MVG. Snacka om nära =)

Inga kommentarer: