måndag 2 november 2009

Husdjur

Vi har en katt som heter Sigge.
Han ser ut som katten Gustaf ungefär och är speciell. Gatans kelgris och även den som inte gillar katter tycker om Sigge. Just nu har vi lite delad vårdnad med närmaste grannarna. Blev så när de var kattvakt när vi var till Mallorca 1 vecka i somras. Sigge trivs hos dem och de gillar honom så han får gå dit han vill. Fungerar bra!

Här är liten dotter med vår förra hamster Hamstra som tyvärr bor i hamster-himlen nu.
Vi saknar dig mycket hamstra och du var en speciell liten hamster.
Nu har barnen en varsin ny liten hamster. Sonen har en vanlig som heter Leo och dottern har en liten dvärghamster som heter Polly. Trodde inte att jag skulle säga det men hamstrarna är det bästa vi skaffat till barnen. De håller på med dem otroligt mycket och är duktiga på att hjälpa till med städning. Barn och djur är bra kombination!

Här är min favorithund fröken Flugg. Hon bor hos bästaste grannarna men kommer på besök när vi är hemma och de jobbar. Idag är en sådan dag. Jag gillar henne och just nu sover hon, vid mina fötter.

Önskar mig en egen hund och tänker att det kanske blir verklighet när barnen blir lite större. Men sonen, som umgås m,ycker med fröken Fluffs lill-matte sa att han inte längre vill ha en egen hund. "Mamma, jag vill inte ha en egen hund men den kanske kan vara din.." Tror han förstått att det innebär ansvar och promenader även i regn med en hund =)

Inga kommentarer: