tisdag 3 november 2009

Vardagsrum

Jar bor i 3 rok. Ynka 72 kvm men det är en fin, ljus, vit 50-tals lägenhet med trevlig atmosfär. Härifrån flyttar jag inte i första taget. Dessutom bor jag kvar på samma gata som huset låg på så alla goa grannar finns kvar.

Mitt vardagsrum. Har en vit vitt-i-vitt tapet och den är bara så fin. Vit Ektorp 3-sitssofa, vit Tomelilla fåtölj och vit tjock matta. Har det större bordet från IKEA med glasskiva och en stor låda. Är nöjd med alla möbler även om de är dussinmöbler från det stora varuhuset. Tog in brunt och petrol så nu känns det ombonat och trevligt. Hästen i fönstret är ett fynd från Tradera, kuddar och plädar från Hemtex och stjärnan på väggen från MIO.

Här skymtar Tomelillafåtöljen som jag köpt av en granne och den nya fina tavlan på väggen.

Stort vitt fat och tre träljusstakar från Ställ å Såsser på Hörnet. Fatet kostade en slant och jag funderade länge och väl. Sen kom jag på att jag kan ha det till ALLT saken var biff och nu står det hemma hos mig =)

Inga kommentarer: