måndag 9 november 2009

Mina åsikter


Jag må ha starka åsikter om vissa saker men det är åsikter som jag står för och som jag aldrig någonsin kommer att ändra.
En av dessa är dödsstraff.
För mig är det helt enkelt otänkbart att samhället dödar. Jag vill inte bo i det landet där man säger till sina barn att det är ok att döda, i vissa fall. Det är inte ok. Det har hänt och händer säkert igen att oskyldiga avrättas. Alla får ha sin åsikt, jag har min!
Just nu är det en grupp på Facebook som säger "Häng ut pedofilers namn för att skydda våra barn". Helt galet enligt mig. Pedofil blir man bara om man har en sjuk störning. Pedofilen behöver hjälp och vård. Han behöver inte bli uthängd! Dessutom är det vanligt att han själv blivit utsatt som barn.
Jag försvarar inte pedofiler, det är naturligtvis det hemskaste brottet man kan tänka sig. Incest inom familjen, ska man hänga ut pappan eller mamman då också?
Ibland tycker jag bara att man kanske ska tänka ett steg längre...
Min radio "Boston" och jag har glatt varandra under en lång tid!
Jag fick den av tomten ett år.
Måste ha varit extra snäll, just det året...

1 kommentar:

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej hopp Grannen!

Så du bloggar igen? KUL! Hade nästan gett upp hoppet!!! :)

Jo du, här ligger Amanda o är dålig. Influensa sa de när hon fick komma in i eftermiddags. Men vilken vet de inte. De tar nämligen inga prover. Märkligt tycker jag. De hade testat 5 pers på hela hösten sa de. Inte undra på att de inte vet om svinflunsan kommit hit eller ej. Och att mörkertalet är stort.
Hur som helst blir jag hemma med henne nu. Stackarn ska inte vara själv, trots sin "höga" ålder, som är över gränsen för vab. 13 är hon. Men väldigt liten och ynklig nu ska du veta. Stackars.

kram på dig!!!