söndag 3 augusti 2008

Dans i olika former

Liten dotter som är 4,5 har länge längtat efter att få börja på dans. Nu när hon är 4 ska hon få gå med start till hösten. Helst ska det vara balett även om jag misstänker att liten dotter inte riktigt vet skillnaden. Dock har den gode fadern lovat, om än i ett svagt ögonblick, att de tillsammans ska välja ut och köpa danskläder i en välsorterad dansaffär i den Stora Staden. Så kan det gå!


Mamman som är mycket dålig på att röra sig måste hitta inspirationen. Vet ni var man hittar den? Började promenera för ett år sedan och jag tro det blev en 4-5 promenader. Ja, på ett år alltså. Inte allt för inponerande kanske. Men skam den som ger sig!

Såg en annons om Linedance. Kan det vara något tro?. Jag är absolut ingen cowboy men jag gillar musiken och dansen. Någon som är sugen på att hänga med så hojjta till. Känner nog inte för att gå ensam. Måndagar kl. 18.30.


Ja, man dansar på led men kanske inte riktigt såhär. Har testat en gång och det var roligt. Man blir så glad av dans. Jag gillar bugg men har aldrig gått någon kurs. Manne och jag dansar ibland i vardagsrummet men vi är inte överens om vem som ska föra om vi säger så.



Kanske detta blir min nya utstyrsel framöver. Nja, inte riktigt kanske :)

Nu blir det en kopp te och bok!

Kram!

2 kommentarer:

Hanna i Det stora grå huset sa...

ej du LIsa!

Här har du en till som är omotiverad vad gäller att röra på sig. Att promenera är ju sååå tråkigt tycker jag. Och dans, nja, vill inte att någon ska se mig ju! :) Vi har en motionscykel, men den bor i källaren nu. Annars är den bra framför tvn tycker jag. Den får nog flytta upp till hösten när det blir bra tv igen.

Läste att ni haft kräkor där. Det har vi här med. 3 st som spytt. Men endast en gång var. Märkligt.

Hoppas att ni mår bra och är friska nu!

Kram Hanna

Susannes Smultronställe sa...

Ja, det är svårt det där att hitta någon motionsform som man trivs med. I min familj är det bara jag som inte har någon. Maken golfar och är allmänt aktiv. Döttrarna simmar. Sonen tränar karate.
Och jag gör .... ingenting.
MEN jag går ut med hunden. Mitt enda sätt att gå ut på promenad i alla väder och alla dagar.
Men jag vet inte vad jag skulle göra som jag verkligen skulle tycka är kul. Tyvärr.