fredag 15 augusti 2008

Lägesrapport

Inte var det långt uppehåll inte. Måste ha en liten paus i allt plockande och fixande. Börjar bli trött och sliten känner jag, men snart är det klart inne och vi kan ta foton i helgen. Har haft ännu en mäklare här idag som vi båda gillar så vi har nog bestämt oss nu.


Så här kan det se ut när hela kvarterets ungar hjälper till att placera ut sten under vår balkong där det inte växer något gräs. Vår son i de turkosa byxorna och brun tröja.


Liten dotter har fått en ny pyjamas av grannflickan. Det är något speciellt med små barn i pyjamas. Vår lilla dotter som bara är 4 år har börjat ljuda ord och är riktigt intresserad att lära sig läsa, ljuda och skriva. Nu har vi en 6-åring som läser och en 4-åring som ljudar. Fin symfoni :)


Här stryker liten dotter dagen outfit :) Det ska börjas i tid eller vad säger man? Jag är en mamma som bara tar fram strykjärnet till sonens skjortor och någon duk då och då.


Allderles nytaget på liten dotter. Visst är det en härlig klänning man blir glad av. 40:- på Lindex rea. Så fin att jag köpte en i rosa/rött/orange oxå.

Nej, tilbaka till huset. Nu är det bara trappen kvar sen tror jag det är klart. Ska börja ute sen!

Kram!

1 kommentar:

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Lisa!

KLart att du ska fortsätta blogga! Gör det i din takt och när du vill, så är det ju enbart positivt! Och det är väl det som är meningen tycker jag...
Kan kanske vara skönt att skriva av sig ibland, och göra något annat...

Hoppas att det går bra för er.

Jättefina bilder på din lilla tjej!

Kram Hanna

P.s Ett mail väntar, men har haft så ont om tid på sistone!!!