söndag 31 augusti 2008

Nya köksmöbler

Nu har jag beställt köksmöbler. Kom på att de är bara en månad kvar till flytt och köksbord och stolar är viktigt att ha från början, eller hur?

Jag besökte Mio Möbler i går och bestämde mig på en sekund. Behövde inte ens fundera. Det var kärlek på en gång. Ett bord blev det...
...och så 4 vita stolar till. Mina har ingen klädd dyna utan är bara vita. Gillar den klassiska stilen mycket. Rent o snygg design. Det komer att bli jättebra.
Jag var upp i lägenheten igår och mätte lite. Tyckte den var finare nu än första gången jag var där. Egentligen skulle jag vilja lägga nya golv och tapetsera överallt så det blir som jag vill ha det. Men , jag får hejda mig, det är en hyresrätt och antagligen och förhoppningsvis ett tilfälligt boende tills jag hittar en lägenhet med uteplats eller ett radhus. Jag tror det blir mysigt ändå med mina möbler och mina saker.

Jag konstaterade att jag inte får plats med min soffa. Så det blir en ny vit Ektorp från IKEA. Då kan jag ha mina vita Tomelilla fåtöljer till i vardagsrummet. Synd för jag gillar soffan vi har nu men den är nästan 3 m bred och då får jag inte upp balkongdörren. Måste ha den framför fönstret för det är enda väggen jag kan sätta en platt-tv mitt emot på.

Känns lite spännade med flytten men mycket pirigt med huset. I fredags, en vecka före visningen var det 4 anmälda och två till skulle anmäla sig. 6 alltså. Men det kanske jag redan skrivit?

Vi har ägnat helgen åt huspyssel. Skruvat, lackat, oljat, målat, städat och putsat fönster. Ska faktiskt bli skönt när visningen är kalr så det kan bli som vanligt igen här hemma.

Nu ska jag forstätta med fönstren.

Kram Lisa!

1 kommentar:

Anonym sa...

Snygga möbler!
:)
Jaså du har fått lägenhet? På samma gata? Hoppas du ska trivas! Puss och kram!
Kattis-nybliven kattägare =)