lördag 2 augusti 2008

Regn och sjuka barn



Här har det regnat hela dagen, tror jag. Har jobbat 11-17 och vi har haft massor med kunder. Perfekt shoppingväder kanske? Jobbar imorgon med, men det gör inte så mycket. Regn på väderkartan då med tror jag. Konstigt men det känns riktigt bra med några regninga dagar. Jag har sovit dåligt den senaste tiden. Vi har så varmt på våran övervåning och måste ha fläkten igång. Stör mig på ljudet.

Idag tog mannen barnen med sig och åkte på loppis till grannstaden. Men de var snabbt hemma igen för sonen fick feber och var jättetrött. Dottern kräktes en gång men sen inget mera. Hon hostade innan så det är svårt att säga om det är magsjuka eller inte. Men, min regel är: varje kräkning bör betraktas som magjuka innan annat bevisas, med tanke på sin omgivning! Sonen har hög feber och sover i soffan just nu. Dottern är hur pigg som helst och sitter med pyssel.

Pappan åkte och handlade när jag kom från jobbet. Han anmälde sig som frivillig. Han måtte ha haft en tråkig dag, stackarn :)

Jag är rastlös och har tråkigt. Pappan är på fest. Tror jag ska pyssla lite med mina svartvita foton och scrapbooking.

Kram och hoppas ni har det bra i regnet och är friska!

Inga kommentarer: