onsdag 20 augusti 2008

Äntligen

Äntligen kom den.
Som jag har väntat och längtat.
Det är verkligen något speciellt att ha ett exemplat i sin hand.

IKEA katalogen

Kanske extra roligt nu när jag ska planera mitt nya hem.
På önskelistan står:
Åh, detta härligt stora skåp får gärna stå hemma hos mig. Men, det eviga men:et, det får bli i framtiden för i den nya lägenheten får det inte plats.
2 bockar och en vit skiva till skrivbord önskar jag mig. Gillar designen mycket. men även här får det vänta. Något kontor finns inte den närmsta tiden. Snarare en liten skrubb.
Men en säng ska jag iallfall ha. Denna står på önskelistan och får den bara plats får det bli en sådan. Tror jag. Eller så sågar jag av gaveln jag har och återanvänder.
Dessa stolar gillar jag. Kan inte bestämma om jag ska köpa nytt eller gammalt. Måste verkligen mäta lägenheten så jag vet vilken storlek jag kan ha Detta bord står högst upp på önskelistan. Men det är nog bara tt glömma, för stort bord eller för litet kök.
Nej, nu måste Lisa fotsätta med att måla dörrfoder. Drömmer vidare. Det är halva nöjet elelr hur?

1 kommentar:

Anonym sa...

Om ni ska sälja gavlen till sängen så är jag intresserad. Vi har varit utan gavel i ett år! jag tänkte att om jag gör mej av med den gamla så måste jag ju köpa ny!! ... Men så blev det inte och nu har vi ingen gavel och två stolar som nattygsbord!! :-/
Men man kanske borde göra en tripp till ikea? Ska kolla nya tidningen. Kram på dej!