lördag 9 augusti 2008

Lördag och ledig helg

Jag är ledig i helgen och det känns lyxigt. Vi hade tänkt åka till IKEA idag men det är fint väder så vi tar det imorgon då det verkar bli regn. Annars står IKEA kvar, eller hur?

Eftersom vi ska sälja huset blir det inget studernade för mig till hösten. Får inte studielån eller bidrag vid försäljning och vinst på huset. Så det får vänta, vilket känns ok. Jag kan läsa på distans på mina lediga dagar eftersom jag bara jobbar ca 67%. Det är bara svenska B och engelska B som saknas. Jag måste få ordning på mitt liv och veta hur det kommer att se ut rent praktiskt och ekonomiskt. Men jag sörjer inte, gillar mitt jobb och trivs.

Mäklaren var hit igår. Han var entusiastisk(ja, det är väl hans jobb innan det är klart att han fått uppdraget). Han värderade det lite mer än vi trodde och sa trodde inte det skulle vara problem med köpare. Men vi får se! Det är ju inte sålt förrän det är sålt.

Nu ska jag och liten dotter åka till mitt jobb en sväng och sen är det nog bara att börja röja här hemma. Hela huset ska fotas och sen, hemska tanke, ska alla se hur vi har det och till på köpet invaderas av okända som ska titta, känna och klampa runt i MITT hem.

Det känns bra och ok men jag antar att det kommer mörkare stunder. Men jag vill passa på att tacka ALLA som hört av sig och som erbjuder sin hjälp. Jag hör av mig när det blir jobbigt!

kRAM!

1 kommentar:

Hjärtevän sa...

hallå lisa...hoppas allt är bra trots flytt planer... hur gick det med lägenheten? allt blir nog bra ska du se... ni har ju trots allt världens goaste och snälla barn... ska träffa malena snart... kanske en fika på kupan... vill du med? hör av dig om du behöver hjälp eller en pratstund... kramar ida