tisdag 30 september 2008

1oktober

Imorgon är det 1 oktober så då borde jag väl äntligen få min nyckel!
Som jag har väntat!

En lasbil med IKEA möbler var här på besök igår så nu står: soffa, säng, tv-bord, stereobänk och lite smått och gott och väntar i garaget. Om ni undrar vaför jag köper allt nytt är det enkelt: det vi hade var för stort och passar inte i min lägenhet. Vi har delat det som går. Resten får vi sälja/ge bort/spara.

Den riktiga flytten blir först helgen om två veckor eftersom jag är långledig då. Nu har jag tid att fixa i lägenheten och inte bo i ett kaos.

Igår bokade jag resa. Första veckan i juni till Alcudia på Mallorca. Underbart och barnen är såklart glada och förväntansfulla. De har aldrig varit utomlands förut så det vet ju inte exakt vad det innebär. Ska bli mysigt! Den trevlige reseförsäljaren lovade göra vad hon kan med bra rum med markterass mot poolen. Tvårumslägenhet med bra standard. Kan det bli bättre? :)

Just ja! 7:e maj åker jag och systrarna (två) till London och firar lillasysters 35-årsdag. DET blir nog något det! Jag har varit till London en massa gånger men det är första gången för dem. Skoj!

Nu ska jag platta håret. Sen "Idol" för att se vem som åker ut och vilka som blir kvar. Lars och Johan är mina favvisar. Bland tjejejrna var det en solklar vinnare enligt mig: Sepideh. Hon fick iallafalla mig att gråta. Sen gillar jag Loulou med sitt härliga leende.

Håret var det ja...

Kram!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad härligt med resan. Har hört att Alcudia är ett bra ställe!! Vi åker till kanarieöarna en vecka nu i november. Det ser jag fram emot eftersom jag behöver sooool på hösten.
Kul att läsa att även du kollar på Idol. Det gör vi med ;) Jag håller med dig om dina favvisar. Johan har ju underbar stil...
Dina favoriter har alla utmärkt sig positivt-men även killen från Malta.
Ska du måla vardagsrummet nu då??? Vad spännande :) Du bor på samma gata alltså? Vi måste ses när du har "landat".
Stor kram!

kat

Hanna i Det stora grå huset sa...

Å vad härligt att åka till London.
Min absoluta favoritstad... Bodde där i närmare 7år... -94-01... Längtar dit... När barnen blivit lite större tar jag med mig min gubbe och visar honom allt...


ha det gott!

Fick du mailet som jag så fint råkade skicka till en till Lisa. haha, bara moster visserligen, men ändå...Klantigt.

Kram Hanna

Hanna i Det stora grå huset sa...

Och förresten, jag gillar Lars bäst... :)

Susannes Smultronställe sa...

Härligt med bokad semester! Både till Mallis och till London.
Skönt att ha roliga saker att se fram emot.
Själv håller jag på att boka skidresor för fullt. Blir totalt 2 veckor nästa år. Ska bli KUL!!

Idol följer jag, såklart.
Hade ingen direkt jättefavorit. Gillade Elias av grabbarna. Men jag tyckte tjejerna var stået vassare. Särskilt rödhåriga Linda samt Sepideh.
Vi ska dit, till studion, första gången dvs. den 10 okt. Ska bli skoj. Brukar ju alltid åka några gånger per säsong. Men i år var det svårt att få tag på biljetter...
Ha det gott.