torsdag 18 september 2008

En ledig dag

Jag är ledig idag. Sonen har varit i skolan men liten dotter har varit hemma. Vi har roat oss med att göra några ärenden, kikat på porslin och tapeter samt städat barnens rum. Häromdagen hade jag 4 barn som lekte här hemma. Det är klart att rummet blir rörigt och det är inte alltid det hinns med att städa. Så idag var jag snäll och hjälpte dem. Annars brukar jag vara noga att de ska städa efter sig.

Mina barn tycker mycket om gosedjur så hemma hos oss bor en massa olika mjuka vänner.
Jag köpte ett par nya snygga bruna stövlar igår. Extakt i den modellen jag önskat mig. Men, irriterande nog är de tyvärr för små i 37 och för stora i 38. Synd, för de hade ett bra pris. Att det ska vara så svårt att hitta snygga skor som passar!
Nu är det bara lite mer än en vecka kvar till flytt. Men jag kommer nog inte att flytta allt på en gång. Tar det nog i min takt (om jag käner mig själv blir det nog ändå det mesta på en gång). Familjen som bor i min lägenhet har nog sovit första natten i nya huset för igår var det svart i lägenheten. Hoppas hopas att de hinner bli klara någon dag före den 1:a. Måste bara övertala hyresvården att jag behöver nya tapeter i vardagsrummet. Tror det blir samma som jag har i sovrummet. Den är jag så nöjd med. Jag får kosta på tapeterna själv men hjälper han till med jobbet är ju det värt mycket. I värsta fall blir det vit färg, en roller och jag :)
Kram Lisa

3 kommentarer:

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Lisa!

Ja, snart är det dags... Nu är de ute, bara att se hur lång tid städningen tar... ;)

vitfärg på väggen låter väl bra! Det är vad vi har gjort i både hall o vardagsrum... Målat... Enkelt och bra!

Ha det så gott!
Kram Hanna

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hur går det för er??? :)

Anonym sa...

Jag undrar jag med.
Hur går det för er????
Kram K