lördag 27 september 2008

Lördag igen

Veckorna springer iväg käns det som. Imorse blev vi väckta av barnen. De hade gjort frukost åt oss. Snen, snart 7, hade gjort gröt i micron :) Riktigt god var den. De gillar att överraska oss våra barn. Det fanns tom en meny som man kunde välja från. Ja, sämre sät att vakna på finns det!

Igår var sonen på skoldisco. Han far full av socker när ha kom hem. Tror INTE han har dansat speciellt mycket men en Limbotävling hade han visst deltagit i. Nu stundar det spännade tider för vår snart 7-åring. 2 lösa framtänder. Han har bara tappat 2 nere och jag tror han är bland de sista i klassen at tappa framtänderna. Nu har han väntat länge. Han fyller snart 7 och då ska det vara Bowlingkalas. Passar bra i år med tanke på flytt och allt. Jag är anars emot sådana aktivitetskalas då jag tror att det bara trappas upp och det är faktiskt så att alla familjer inte har råd. Dessutom råder det INTE brist på aktiviteter för våra barn. Upplevelser har dagens barn så det klarar sig.

Sonen har avanserat i läsbok i skolan. Han fick en lite svårare vilket är jätteroligt för honom som har lite dåligt självförtroden. Han gör alla veckans läxor på fredagskvällen och är riktigt duktig. Jag hoppas han får mitt mattehuvud.

Flytten ja. Hade hoppats att få nycklarna i helgen men det tvivlar jag på. Blir nog på onsdag som är den 1:a. Synd, för nästa helg jobbar jag. Ställer nog in mig på den riktigta flytten helgen 11:e. Där är jag långledig så jag hinner med. Men jag kan ju börja lite innan och så ska det ju, förhoppningsvis, bli vitt i vardagsrumet. På måndag kommer en bil full med IKEA möbler till mig. Ska bli så spännande och sen får vi hoppa att allt passar och blir bra. Inte helt lätt när ett hem ska bli två. Mycket som ska inhandlas och fixas.

Idag har vi återföreningsfest med klassen jag läste med förra året. Ska bli roligt att träffa alla igen. Har saknat många. Man säger att man ska ses, att man ska hålla kontakten men alla har fullt upp med sitt. Men nu ska det bli roligt att höra vad alla haft för sig. Gissar att jag är den enda som inte jobbar med det vi utbildat oss till. Men förmig tog ju livet en ny vändning.

Nu ska jag gosa med liten dotter i morgonsoffan.

Just ja, höll ju på att glömma! Grattis till grannfamiljen som skrapade fram en rejäl summa pengar igår i TV4. Åh, vad roligt!

Vill även gratulera de blivande föräldrarna till inte bara ett utan två barn. Vilken överraskning och tänk at få dubbel glädje av allt.

Kram Lisa

Inga kommentarer: