söndag 28 september 2008

Ixia på Rhodos eller Alcudia på Mallorca


Nu har lag lusläst och jämfört priser på en utlandsresa för mig och barnen. Har fastnat för två hotell på två olika resmål. Nu gäller det bara att bestäma vilket. Båda är med Fritidsresor, båda är 4-stjärniga, båda har fantastistkt fina polområden, båda ligger nära badstranden. Båda kostar detsamma och verkar likvärdiga. Det ena är en 1-rumslägenhet och det andra en 2-rumslägenhet. Det lutar mot Alcudia eftersom jag inte varit dit. har varit på Mallorca en gång men det var i min ungdom. Då bodde jag en bit utanför Magaluf. Rhodos har jag varit till 2 gånger. Tycker mycket om Rhodos men Alcudia verkar fint med barnen. Men å andra sidan så har de ingen Grekisk sallad på Mallorca och det är bara så gott.
Någon som kan ge tips? Som varit där?

Jag tänkte att vi skulle åka första veckan i juni så hinner vi hem till skolavslutningen. Eftersom sonen går ut 1:an måste man väl vara med.
Nej, jag får fundera någon dag till innan jag bokar!
Kram Lisa


5 kommentarer:

Hanna & Hugo sa...

Hej tjejen klart ni ska åka till värmen å mysa lite ;)
Kram fr mig...

Hanna & Hugo sa...

Hej:)
Ja jag kunde inte låta bli.... Det är ju riktigt kul att blogga.
Va gullig du är tack så mycket!!!
Liselott och Jonas har gift sig. Ida var där så hon berättade att du hade en blogg hi hi. Väntar med spänning på bilder när du nu kommer att fylla dit nya hem med din goda smak. puss puss

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Lisa!
Vilken lyx att komma ut på en resa... Skulle nog ha tagit Alcudia fast jag inte testat något av dem. Men vet flera barnfamiljer som rest just dit gång på gång...

Vad kul att du gillar tjejerna...
Fast snälla du, jag vill inte gärna att de springer inne hos andra och äter... Även om du tycker att det är ok, så vet de själva om att de inte ska... Så hårt hållna är de... ;) Så om de behöver påminnas, så uppskattar jag om du säger ifrån om det händer igen. En sak om det är hos någon kompis de brukar vara med... jag tror du förstår. (Nu pratar jag om de stora!)

ja du, visst är de sega dessa (snart f.d) grannar. verkar ha hur mycket som helst där inne... Ska bli kul att ni kommer närmare, då slipper jag oroa mig lika för Inez. Förresten, hon har stora polyper och vi väntar på tid till öron-näsa-hals. Det påverkar hennes tal... Ville bara säga det...

Kram Hanna

Hanna i Det stora grå huset sa...

haha, jag menar ju inte att Inez ska springa inne hos andra och äta!!! Men om hon är hos er så är ju det en sak, hon o din är ju kompisar... är du med?! :)

Hanna i Det stora grå huset sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.