söndag 14 september 2008

Sålt hus

Nu är allt klart med huset. Vi har skrivit papper, handpenningen är på väg och utflyttningsdatum är bestämt. Det känns bra men såklart lite konstigt och sorgligt. Kommer att sakna mitt hus men jag är säker på att de nya ägarna kommer att ta väl hand om det och tycka lika mycket om det som jag gör. Jag gillar de nya ägarna och deras planer med huset. De var nyss hit för att visa barnen huset. Tonårsflickorna blev lyriska och jag tror verkligen de gillade huset.

Nu till det mest lustiga i hela denna historia. Jag är egentligen ingen person som tror på ödet och så men nu undrar jag. Den nya ägarinnan, jag kallar henne H, och jag kom på några högst märkliga sammanträffande.
  • hon har bott i exakt samma lägenhet som vi bodde i innan vi köpte huset
  • jag har gått på nians avslutningsbal i hennes systers klänning

Ja, det är lite lustigt det hela och nu ska hon och hennes familj bo i vårat hus.

Igår åkte jag och min syster till IKEA. Jag köpte diverse kökssaker och provade sängar. Tittade även på soffa och lite annat. Tror jag bestämt nu vad jag ska ha. Beställer på nätet och får det hemkört. Känns enklare och inte är det speciellt dyrt heller.

Idag fick jag hem mitt köksbord och 4 stolar. Ska bli spännade att se hur de blir i det nya köket.

Nu ska jag höra hur sonne haft det. Han har varit ute och åkt cross.

Kram på er och fortsatt trevlig söndag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Lisa!

ja du, det var märkliga ´sammanträffanden! vad skoj att flickorna gillade huset. Det är nog perfekt för tonåringar med två lägenheter...

Vad det låter kul med Ikea. Jag vill också dit, och väntar på att få en chans. Bara pengarna som fattas för tillfället.


Önskar dig en bra dag!
Kram Hanna i Det stora grå