tisdag 2 september 2008

Städnoja


Ja, kan man få annat när man vet att kritiska ögon ska granska ens hem på en husvisning?

Nu har jag städat klart huset. Iallafall nästan. Idag plingade grannflickan på dörren och ville leka med liten dotter. Fick be barnen leka ute. Men vädret var ok sååå kanske var jag inte allt för hemsk?
Idag har jag haft en snickare hemma som fixat det sista. Tack snälla T för att du tog dig tid. Bra blev det oxå! Mycket nöjd med resultatet!
Liten dotter började på gymnastik igår. Åh, vad hon tyckte det var roligt. Idag har hon övat på hela alfabetet och nu kan hon ALLA bokstäver och ja, 4 år är hon :) Roligt med barn som vill och tycker det är roligt. Det är inget vi manar på direkt. Tror hon blir sporrad av storebror som numera läser och läser och läser lite till.
Nej, nu väntar sängen. Jobbdag imorgon och klockan ringer tidigt.
Kram!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad duktig Lisa är!

Jag förstår att man får städnoja vid visningar. Får jag fråga varför ni flyttar från hus till hyreslägenhet? Det vanligaste är ju att man gör tvärtom (själv bor vi i hyresrätt & trivs toppenbra).


Skall nog beställa en sådan där bortset du tipsar om, verkar bra.

Mvh Louise (på Föräldrakanalen är jag Louise med Ebba 0205 & Eric 0508)