fredag 14 mars 2008

Helg igen!


Veckorna springer bokstavligen iväg! Det känns verkligen så. Måndag och så plötsligt fredag. Har kännt mig lite trött och seg i veckan och inte haft någon inspiration. Nu har sambon dragit till Östersund (Enduro VM?) och tagit kameran med sig. Så även om inspirationen infinner sig har jag ingen kamera. Nåväl, jag lär väl ska överleva.
Idag har jag jobbat på en ny förskola och det var mycket trevligt. Dock kommer det inte att bli fler arbetsdagar på förskolna på ett tag. Ska jobba någon dag på mitt vanliga jobb och sen har jag tre veckors praktik efter påsklovet.
Idag har mormor varit hit och ätit pizza med oss. Dottern hade bakat på förskolan så vi fick provsmaka bakverket - en sockerkaka. Hon var så stolt när hon fick skära upp små bitar åt oss. Sonen har åkt pulka med skolan hela dagen och verkade nöjd. Han sa tom att han vill prova på slalom och det glädjer mig. Han är annars rätt feg att testa nya saker. Lite snynd eftersom han är smidig i kroppen och duktig motoriskt så han passar för många olika idrotter. Just nu åker han bara cross men vi får se om det blir fotboll till sommaren. Han började på bandyskola i vintras men orkade inte med den sena träningen så vi la ner. 6 åringar är ju rätt små egentligen...
Bilden är på vårat köksskåp som jag gillar. Det står i matrummet och fyndades på en presentbutik som ligger i vårt köpcentrum. Ett fynd! (Bild privat)

Inga kommentarer: