tisdag 11 mars 2008

Ofrivillig sovmorgon


Imorse hände det som sällan händer mig. Jag försov mig! En hel timme senare än planerat vaknar jag av telefonen. Tur att det finns levande väckarklockor som anar ugglor i mossen när inte det föväntade svaret kommer via SMS. Tack snälla E! Nåväl, jag kom i tid till skolan och barnen levererades i tid till skolan respektive förskolan.
Jag och vän S åkte till grannkommunen för att besöka: http://www.migoalice.se/ Men tyvärr var butiken ovanligt mörk och tom. Vi konstaterade snabbt att tisdag var dagen STÄNGT. Nåväl, en kopp kaffe med tillhörande kaka kan väl aldrig vara fel. Det får väl bli ett nytt besök en annan dag. dock inte en tisdag. Jag hade iallafall sett ett skåp som står på önskelistan.
Idag inhandlades fär så jag kan måla klart listerna samt en stor spegel. har inte bestämt vart den stora spegels ska hänga men jag börjar med målningen. I värsta fall, om ingen plats finnes måste jag inreda en salong i ett av de tomma rummet i uthyrningsdelen. Om jag bara kunde komma til skott...
Nej, sovdax så det sliper bli repris!

Inga kommentarer: