söndag 2 mars 2008

Helgen som gick...

Här är två bilder från vår lilla toalett på övervåningen som vi nyligen renoverat. Den är liten och med snedtak så det får inte plats med mycket mer än en toalett och ett handfat. Har valt vitmålad panel på väggarna och ett beigt klinkersgolv. Spegel samt liten pall i ek från Åhlens. Ska även upp några hyllor i ek men har inte lyckats klura ut vart de ska sitta ännu. Blommor, krukor, toalettborste och frotte kommer från favoritbutiken Hemtex (studieledig därifrån just nu). Handfat med porslinsfot ger gammeldax känsla och kran med separat kall-och varmvatten. Är nöjd med toaletten och met nöjd är jag nog med mig själv eftersom jag snedkapade all panel och spikade upp den SJÄLV. *Hurra* för mig ;)


Vi har varit lite trötta och sjuka hela familjen i helgen. Dock har vi varit på två utflykter. Barnen var med pappan till skidspåret så det fick åka längdskidor en dag. Pappan fick sig en rejäl springtur när han insåg att sonen pep iväg i skidspåret med :::7km & :::21km. Undrar vad sonen 6 år hade gjort gjort. Åkt klart spåret eller vänt? Sonen var van med skidspår runt skolhuset...
Gjorde även en skogstur med varm choklad. barnen byggde kojjor och vi tog en promenad runt sjön. En trevlig tur och vi fick med lite fin mossa hem.
Idag har jag och mannen putsat alla fönster vilket var välbehövligt. Ser ut som ett nytt hem så jag känner mig nöjd med min helg! (Bild privat)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad fint!! Jag gillar den stilen!!

Så ni har snö!? Underbart!

Hoppas ni är friska nu!

Noemi (manon fr kanalen)

Susannes Smultronställe sa...

Hej Lisa
Vad kul att jag hittat till din blogg (fr Kanalen). Fina bilder från ert hus!!! Jättefina! Har lagt till sidan bland mina favoriter så jag ska hitta hit igen.
Kram Susanne (m Edith)

Lisa med hem sa...

Noemi: Vad roligt att "se" dig här igen! Jag är så nöjd med toaletten i sin enkelhet. Blev exakt som jag ville ha det. Nej, vi har inte snö men det finns fortfarande kvar i maotionsspåren.

Susanne:Vad roligt att du hittade hit! Huset börjar bli sm jag vill ha det men ännu finns det att göra. Sen är det vaäl bara att börja om antar jag. Välkommen tillbaka!