onsdag 19 mars 2008

Klipp, sängbord och tågresa


Idag har jag klippt av liten dotter sitt långa hår. Hon hade ett jättefint ljust lockigt hår som ser så där trist ovårdat ut varje dag jag hämtar på förskolan. Vi bråkar varje morgon om att man måste borsta håret och samma visa vid hårtvätt. Så idag ramlade lockarna och längden är numera till axlarna. Hon har lika lång lugg och jag våndades. Klippa lugg eller inte? Valde att vänta med luggen. Vi sätter upp en tofs fram så länge!
Idag kom sängborden från Ellos. Jättefina och jag är nöjd. Ska bara leta om jag hittar passande korgar eftersom de var öppna fram. Gärna vita. Färgen hade kunnat varit vitare men det blir nog bra i det stroa hela. Nu ska bara sänggaveln tilverkas. Bild kommer!
Imorgon åker vi, jag och barnen, med tåg till Stockholm. Sambon som jobbar där nere möter upp och så tillbringar vi dagen tillsammans och åker hem igen på kvällen.
Nu måste jag packa, duscha och läsa lite ur min bok! (Bild privat)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men så söööt hon är...! :-)

Susannes Smultronställe sa...

Vad STOR hon ser ut!!
Åhh, cet är så fint med lockar. Här i familjen så är det spikrakt som gäller för allihopa. Därför är vi, iallafall tjejerna, barnsligt förtjust i lockigt hår!!!

Kram och ha en härlig påsk!

Lisa med hem sa...

Katharina: Tack! Klart, hon är sötast ;)

Susanne: Bilden är tagen förra sommaren. Hon är nästan ett år äldre nu :) Båda jag och sambon har lockigt hår, dottern lockigt men sonen spikrakt!