onsdag 5 mars 2008

Nya köksgardiner


Nu har jag jobbat lite med symaskinen igen och fått klart gardiner och draperi till köket. Vi har ett separat matrum i anslutning till köket så i köksdelen lagar vi bara mat. Vi tycker om denna planlösning. Du slipper se disken när du äter :) Köket är från slutet på 80-talet men känns ok ändå. Vita luckor som ger ett ljust intryck. Vad tror ni, fungerar det med vitt linnetyg som draperi när vi har tv barn, 4 och 6 år, som ofta lagar mat med oss? Blev iallafall nöjd med resultatet! (Bild privat)

5 kommentarer:

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Lisa!
Hihi, vad festligt att du trillade in hos mig! Jag har faktiskt funderat på det här med hur utspritt bloggandet är och om grannarna också håller på eller om någon läser i "hemlighet"... Roligt tidsfördriv, fast vem behöver extra tidsfördriv egentligen?
Ja, tjejerna är ju drakar ihop numera. Hon verkar så stor eran tjej! Våran talar inte ens rent ännu... Men det är ju visserligen olika. Men jag är jämförelse-expert!
Vad mycket fint ni gjort i erat hem! Jag älskar panelen ni har i trappan och har tjatat på Gubben om att JAG VILL HA!!! Men det går inte hem liksom.
Jag har varit ierat hus, men det är många år sedan. Då bodde det två familjer där, Thorén hette en tror jag... Det har förändrats en del på positivt sätt!

Kul att du lämnade en kommentar så att jag hittade in till dig med!

Ha det så gott!
Hanna

Anonym sa...

Skulle inte funka med vitt linnedraperi i vårt hem i alla fall! Fast, om man hade flera att byta med och tvättade ofta, kanske:).

Men snyggt vore det!

Kul med kaffekopparna! I dag var jag på Indiska och köpte 4 muggar för priset av tre - i mitt tycke snygga temuggar som ser lite ostindiska ut:)! Vita med blått mönster.

Anonym sa...

Hej Lisa.
Du får då alltid till det i ditt hem och med din inredning,kom gärna hit sen å vägled mig i vår utbyggnad ;-)
Kram Jane

Lisa med hem sa...

Hanna: Man vil ju vara anonym men ändå inte ;) Bloggandet är beroendeframkallande om inte annat! Våran tjje är ju äldst på avdelningen och är född i början av januari. Det skiljer nästan ett år på dem. Kankse de hittar varandra när de blir lite äldre. Åhå, här har du en till jämförelse-expert! Våran har varit så tidig med alt men sonen hade sent tal. Skoj att du kikade in! Välkommen igen och glöm inste säga till när du målat till försäljning nästa gång :) /Lisa

Noemi: Upptäckte desutom att det skrynklar :( Får nog bli fin-skynket. Icke till vardags...

Jane: Hojjta bara til om du vill ha hjälp! F kom just hem från er. Ska höra om det hänt något nytt. Ringer om jag hinner förbi. Blir aknske jobb. har mejlat Irene idag. Någon måste ju jobba nu när du gått hem :)

Susannes Smultronställe sa...

Vad fint du fixat i köket. Vitt är fräscht - om det är lätt-tvättat dvs. Funderar själv på vita överdrag till mina köksstolar men så vet jag inte......undrar i mitt stilla sinne exakt HUR ofta jag skulle behöva tvätta dem. Stora ungar slabbar också, inte bara små. Men det är ju fint ett tag iallafall.
Och det där med att vara anonym - jag bryr mig inte längre. Fast det har jag nog aldrig gjort egentligen. Vill jag vara helt anonym så skulle jag skriva under psedonym och vara superhemlig - men det är liksom inte JAG. Jag skriver om vem jag är och hur jag har det...och den som tycker det är intressant får tycka det och den som inte tycker det behöver ju inte läsa. Så tycker jag. Man får välja vad man skriver liksom...