tisdag 25 mars 2008

Nytt skåp och tulpaner



Dottern fick välja färg på dagens inköp av tulpaner och suprice...rosa. Tänk att det hade jag aldrig kunnat lista ut. Vackra var de ialalfall och några videkvistar hade vi kvar från påskhelgen.




Jag har köpt ett litet skåp att hänga på väggen. Gillar det i all sin enkelhet men det har fått en tillfälig plats i hallen. Vi får se vart det ska hänga sen. Uppe på skåpet ligger en nyköpt vit plåtburk där jag ska förvara mina kvitton. Inte för att räkna ut hur mycket pengar jag spenderar (vem vill veta det???) utan för att ha kvitton kvar vid eventuella reklammationer och byten. Jag blir tokig på att leta kvitton som jag inte vet vart jag lagt. Några av mina dåliga sidor: jag är slarvig, glömsk och skulle aldrig erkänna att jag har fel.


1 kommentar:

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hihi, allvarligt jag tänkte "wow, hon har stenkoll på hur mycket hon gör av med" när jag läste att du skulle spara kvitton där i. Skulle ju vara intressant att veta hur mycket man gör av med på sådana där bra-att -ha-saker till hemmet... Nädå. Vill inte veta. Men det var ju en himla god idé att spara dem för ditt ändamål. Nya telefonen gick paj efter ca 5 månader, och jag hade sullat bort kvittot. Bra va?!

Sött litet skåp du hittat! Hur sött som helst tycker jag! Förresten, är plåtburken ny? Som i nytillverkad? Skulle gärna ha en vit plåtburk...

Dessutom så måste jag säga att tulpanerna var underbara. Vita tulpaner är ju vackert, men jag är oerhört svag för just de rosa och även lila tulpaner.... Såååå fint.

Och korten från dagis var ju hur sött som helst. Tycker att det är helt fantastiskt vilket hår din Maja har. Så vackert!!! Min lilla gumma är så himla tunnhårig att jag nästan skriker högt varje gång lillebror tar tag i hennes hår o drar! Hon behöver mer hår, inte mindre!!! :-)

Ha en bra kväll!
Kram Hanna