onsdag 23 april 2008

Barnmorskorna på TV


Så sitter jag där igen på onsdagen 21.00-21.30 med stora elefanttårar. Barnmorskorna på TV. Jag kan inte hjälpa det, lyckotårar får man väl anta.

Båda våra barn är kejsarbarn. Dagens avsnitt med kejsarsnitt var som att slungas tilbaka i tiden. Men jag tyckte synd om mamman som fick vänta så länge på att få ha barnet i sin famn. Det slapp jag uppleva. Båda våra barn har mått bra efter och jag har fått ha dem hela tiden.

Detta kort är det första på Liten Dotter. Bara någon minut gammal. Fortfarande nere på operation.

Jag har aldrig kännt mig snuvad eller saknat en "riktig" förlossning (har bloggat om detta förut). Jag är nöjd med det som blev!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, jag har missat de programmen jämt!!

Har också en liten kejsare och det hade därför varit kul att se just de avsnittet...Han mådde också bra efter snittet trots att det var akut. Jag fick inte ha honom hos mig direkt däremot för jag rullades in på uppvak där man inte fick ha bebisar med sig.