söndag 27 april 2008

Disco-helg


Sonen 6 år var på sitt första disco i fredags. Ingen av hans kompisar skulle gå så det var länge osäkert hur han skulle göra. Jag föreslog att han kunde gå dit med tjejjerna men nej, det gick inte. På nåt vis fick han med sig sin bästis. Vi fixade honom i disco stil och vi gick hemmifrån med sonens ord: "Det känns som jag är snygg mamma". Om han var? Ja, verkligen! Laddad med pengar i egen plånbok ställde han sig förväntasfull i kön. Två timmar senare hämtade jag hem en lycklig och svettig son. Om han dansat? Nej, han hade ätit godis och druckit läsk och jagat tjejjerna. Men viktigast av allt. Han hade haft skoj och kommer att gå igen.

Pappan i familjen var på 20-års återträff med årgång -72. En lyckad kväll. Jag skämtade lite om det var någon som lyckats i livet. Blivit VD eller vunnit en miljon? Skoj nog så var det både och!

Mamman i familjen dammade av dansskorna och gick på fest med två kompisar. Lite ringrostiga och trötta men nog svängde vi våra lurviga. Eller hur S och E? Men om sanningen ska fram så var jag hemma redan 00.30. Men då hade vi börjat festen kl.18. Man är ju inte helt ung längre. Eller så har man bara fokus på anant ;) Men visst gör vi om det någon gång? Kanske grillfest med killarna nästa gång? Invigning av altan kanske. T får väl snabba på med bygget.

Nästa helg fyller mamma 60 så vi barn ska göra liten överrasknigsfest, tror jag.

Nu blir det slappa i soffan. Känns att det slank ner några öl igår men för att vara mig har dagen efter varit ok!

1 kommentar:

Susannes Smultronställe sa...

Vilken rolig helg ni haft!
Både för barn och vuxna.... Återträffar är alltid kul. Jag går och väntar på att få träffa mina gymnasieklasskompisar - inte sett dem sett studentdagen i juni 1984. Blir 25 år nästa år - kanske dags för jubileumsträff?
Och disco för både son och mamma! Kul!!