lördag 12 april 2008

Pelargoner


Jag är ingen trädgårdsmänniska. Snarare tvärtom. Jag har inget som blommar i trädgården eller som ska rensas. Inte heller har jag levande blommor inne. Just nu har jag två stycken plättar i luften - that´s it! Däremot tycker jag det är fint att arrangera blommor i krukor på sommaren. Eller göra små arrangemang med murgröna och succulenter. Men som sagt, inga gröna fingrar. Jag har förvarat två vita pelargoner i källaren under vintern. Jag och dottern tog upp dem häromdagen och planterade om dem. Tro det eller ej: men de har börjat växa. Roligt att se att jag kan!

1 kommentar:

Anonym sa...

Stor eloge till dej! jag har också bara konstväxter hemma. Gillar inte när blommor ser vissna ut, eller att gå och plocka döda blad... :-/ Eller att kasta en levande blomma för att den ser ful ut!? Nej, här får det bara vara konstväxter ;) Men jag är imponerad att dina pelargoner övervintade! Mina dog! ;)