torsdag 3 april 2008

Liten konstnär


Sonen har ritat i paint. Det blev fint tycker jag. Han har alltid gillat att rita och gör det mer än våran dotter. Jag tycker mycket om att han skapar bilder och ger mig. Synd att man inte kan spara allt. Jag tycker inte om att slänga men hade jag sparat allt fick vi väl bygga ut vårat redan stora hus. Jag undrar vad det är i det vänstra fönstret på övervåningen? Måste fråga imorgon.

Mannen är sur. Han ringde banken idag om ett lån. "För snabbare service var god tryck in ditt personnr. Tryck din persnliga kod" Inte kom sambon ihåg den. Han tryckte fel några gånger, fick tala med en handläggare som bad om den persnoliga koden, sambon kom inte ihåg, handläggaren sa inget och nu : Koden är spärrad! Han tryckte fel i ett vanligt ärende men ingen uplyste om att koden var spärrand. Märkligt. Resultat är : kommer inte in på internetbanken (hur var det nu, det var ju så bra...trala-la-la-la) och en sur man. Tack för det Nordea!

För er som undrar: Det går bra på praktiken och jag lär mig massor. Vi har barn från många olika länder och kulturer och de är goa hela bunten! Saknar skolan men samtidigt roligt att jobba!

Nu ramlade mannens bror in. Han bor i den stora staden och ska sova över innan han drar vidare till Idre. Kram! (Bild: Privat)

1 kommentar:

Hanna i Det stora grå huset sa...

Nej men oj vad jag har missat mycket NU IGEN!!!

Tycker också att sonens bild var snygg! Verkligen härlig, och så fina färger. Och i paint? Tusan, där kan då inte jag få till något...

Vad typiskt med banken! Så oerhört irriterande. Får hoppas att de fixar det snabbt iaf. Inte kul med sura gubbar! ;-)

Min Inez blev dålig och spydde natten mot måndag. Sedan igen natten därpå. Och så en gång igår plus att hon hade feber då. Vet inte vad det kan vara, magsjukan ger väl oftast mer kräkor... Nu är hon pigg igen iaf. Funderar lite på om det kan vara något med gluten... Fast det stämmer inte riktigt heller. Jag får höra av mig till läkaren om hon får något mer.

Jag åker gärna med dig på loppis någon gång! Helt klart! :-) Kul att du skrev det!

Nu lär jag ta och lägga mig, sonen är morgonpigg och tyvärr brukar inte jag vara det...

Ha det så gott!
Kram Hanna

P.s Kul att höra att det funkar bra med praktiken!