måndag 28 april 2008

Klipp och saftkalas

På schemat idag stod: pluggning! Gör ett grupparbete om Asperger Syndrom och Autism. Försökte sätta mig in i ämnet och skriva ihop fakta till redovisningen. Gick rätt bra!
Senare kom 3 klasskompisar med tilhörande barn. 3 var långhåriga så jag tog fram saxen. Vi var 4 vuxna 7 barn och en katt. Mitt i detta stod jag med saxen :) Kaos men ett härligt sådant. Hade nästan glömt hur det var när man hade så små barn. Våra är ju "stora" i jämförelse. Sen var det fika. Ja ni vet. Saft spills ut, någon vill ha en annan bulle, en vill inte sitta still, en skriker rakt ut och mammorna försöker koppla av och dricka ur kaffet. Men det är ju charmen med små barn. Eller? Sigge Katt rymde fältet och Liten dotter var orolig att de tagit några leksaker med sig. Sonen tyckte det var för många små men jag gillar det kaotiska och har, överraskande nog, lärt mig hantera det och blir inte stressad längre. Så, kanske redo att bli dagmamma eller nåt. Undrar vad min man säger om det förslaget?
Förresten fick jag hicka idag när försäkringen på den tidigare nämnda motorcykeln kom. 20 000:-/året. Hick! Men sambon lugnade mig. Var en tillfällig försäkring. Den skulle kosta 5000:-/året. Det kan jag ta!
Hojj!

Inga kommentarer: