fredag 18 april 2008

På bättringsvägen


Pust! Det är minst sagt jobbigt att ligga däckad med feber, hosta och ont i kroppen. Har legat i 3 dagar men nu känner jag mig bättre och orkar vara uppe. Hemmet ser ut som katastrof!!! Har börjat plocka och tvätta det jag orkar. Korta stunder och sen en paus. Det är baksidan av att ha en man som jobbar borta under veckorna. Att vara själv med barnen när man är sjuk. Tack o lov att man har snälla hjälpsamma barn. De har servat mig med saft, smörgås och gjorde tom chokladbollar utan att fråga :) Skulle bli en överraskning. Det blev bollar med socker på men för lite havregryn i.
Tyvärr missade jag hela sista veckan på praktiken. Trist för jag trivdes väldigt bra! Men det är såklart inget att göra åt. Måste åka dit på måndag och säga "hej då".
Liten dotter har tillvekat ett flygplan idag. Ser ni eldflammorna där bak? Fram till vänster är det en gubbe med ett rep som kan dra upp flygplanet så det går sanbbt :) Hon är fyndig den lilla tjejjen. Mannen är med sonen i skolan. De har visningsdag i skolan och då får det ta med en sak eller leksak att visa upp. Sonen ville inte ta med något. Han ville ta med sin pappa. Vad kan man säga? Gogubbe! Här i familjen är det pappan som är den stora idolen. Inte hade jag kunna drömma om att jag skulle få sådan konkurrens av pappan.(Sagt med glimten i ögat. Jag känner mig lyckligt lottad som har en pappa till barnen som är den bäste. Han är en god förebild, klok och pedagogisk. Det hade jag heler inte räknat med. Att han skulle bli bra alltså *S*)

Inga kommentarer: