tisdag 15 april 2008

Förkylningsbacill

Jag har drabbats av en förkylningsbacill. Eller kanske det är en dagisbacill? Mår inge vidare iallfall. Kroppen värker, halsen ömmar och näsan rinner. Ja, det är riktigt synd om mig. Dock kan nämnas att jag såklart inte är lika sjuk som när sambon är förkyld .Det kan ingen slå! Min bästa vän nässprayen är slut. Orkar jag mig till apoteket månne? Liten dotter är hemma med mig. Hon har pysselverkstad just nu. Hon är lugn av sig så det brukar funka bra att ha henne hemma. Storebror slutar kl.14. Dotter skulle få vara med en kompis på eftermiddagen om hon ville.

Vi sprang snabbt igenom IKEA. Fick med mig sängbord, krokar, en vit lack hylla, lite bebissaker och en tvättkorg. Ja, det var det hele!

Nu ska jag kurera mig i soffan!

4 kommentarer:

Susannes Smultronställe sa...

Krya på dig!
// Kram Sus

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hoppas att du kryar på dig snabbt!!!

Kram Hanna på andra sidan gatan

P.s bebissaker från Ikea.. ? Har jag missat något nu tro? (Förlåt att jag är så nyfiken... Men måste ju fråga!)

Lisa med hem sa...

*fniss* Nej, ingen bebis här även om jag önskar att det vore så. Mannen önskar inga fler och jag har accepterat det. Min lillasyster ska ha 1:a augusti så det blir ju nästan som att få en egen ;) Dessutom ska barnne få en tremäning i början av juni och de bor vid gylleskolan så vi umgås flitigt. Så se du mig med arnvagn är det inte min!

Tack båda för krya-på-dig. Mår nästan sämre idag...

Anonym sa...

Krya på dej Lisa!!
Jag blev också lite fundersam när jag läste det där med bebissaker!

Kram!
kattis