lördag 12 april 2008

Städdag och lördagsgodis

Hemma hoss oss är lördagsgodis heligt för barnen. Vi håller strikt på att godis äts på lördagar (med undantag av kalas, fest eller när jag och S åker fel på väg till K-Rauta i Gävle *S*). Idag fick barnen hjälpa mig att städa innan det var dags att ta en tur till godisaffären. Dottern städade badrummet och sonen dammsög hela nedervåningen. De gillar att städa och det bör väl uppmuntras. De fick som "betalning" köpa tuggummi i affären.

Men se där. Vad gör pappan i familjen när barnen städar? Han var visserligen på rock-konsert igår men ändå? Soffan, Expressen och liggläge. Läggas till bör att han gick upp med barnen och var i väg till Räddningsstationen där det var öppet hus. Jag fick sovmorgon! Tack för det!
Trevlig helg!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha, men vad gör pappan då!!! Tur att du la till det där om att han engagerat sig tidigare... ;-)
Då är det väl kanske mer okej att slappa under tidningen ;))
Vilka duktiga barn du har! Det där ska jag introducera i den här familjen också. Fast pappans roll får gärna vara något annat än liggande ;)
kram K

Anonym sa...

Jag är imponerad! Vad dina barn kan! Och det bli ordentligt gjort? Jag har haft hjälpredor men inte så effektiva. Gulliga små stjälpredor snarare:).

Lisa med hem sa...

Kattis: Ja, visst var det bra att han gjort rätt för sig innan. Så han slapp bli anklagad för att va lat eller nåt? :) Han hade varit på fest kvällen innan så han är förlåten!

Noemi: Visst är de duktiga. Ordentligt vet jag inte men bättre än innan. 6-åringen kalrar dammsugningen bra men gör jag det själv tar jag ju lister och alla hörn. 4-åringen gillar mest att spruta medel:). Men visst torkar hon lite.