onsdag 9 april 2008

Livet är ett pusslande

Tänkte fota lite och lägga in bilder men jag kan inte hitta kameran. Den är spårlöst borta! Ibland tar sambon den med sig när han jobbar så det kanske är svaret. Synd, nu får ni vänta på bilder.

Pussel! Livet är ett pusslande. Iallfall när man jobbar heltid, sambon är borta under veckorna, barnen vill träffa kompisar efter skola/förskola, vi har en massa inlämningsuppgifter till skolan som i dagsläget känns omöjliga och dessutom vill jag hinna med mig själv. Höll på att glömma: Dessutom växer håret på släkt, vänner och bekanta så man får rycka in! Vila får man göra i sitt nästa liv...eller nåt!

Dottern har sovit hos mormor en natt och kom hem med med en massa rosa prylar och kläder. Mormor skämmer gärna bort barnen och det är väl ok, så länge det är ok saker :) Dotter var iallafall nöjd med besöket. Jag och sonen fick en dag för oss själva. Vi spelade spel och tittade tv tillsammans.

På måndag ska jag följa med min mamma till Gävle sjukhus. Hon ska påbörja strålning efter en bröstoperation. Varje dag i fem veckors tid. Fram och tillbaka! Ska bli skönt för henne att komma igång med behandlingen.

Var på utvecklingssamtal på dotterns förskola idag och som hennes pedgog sa: "Varför ska man leta något negativt när inget finns". Hon är en härlig tej med bra fantasi, leklust och ett smittsamt skratt. Sen första dagen har hon trivt på förskolan och jag känner mig så stolt över min stora duktiga tjej!

En till positiv sak: Deklarationen kom med positivbesked. Gissa om tankarna på inköp kom farandes.

Sovdax, sovdax. Skönhetssömnen är nog så viktig, inget att strunta i ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Lisa! Jag hoppas du har det bra på din praktik, jag stormtrivs på min MEN jag har väldigt svårt med uppgifterna det känns tungt!!!
Va skönt att mamma din får börja med behandlingen,min mamma behövde inta ha någon för tydligen så var det ett förstadie?????men man får väl tro på vad doktorn sa. Ha det så bra! Kram Maria