tisdag 22 april 2008

Ny familjemedlem


Hade jag eller sonen fått bestämma hade den nya familjemedlemmen gärna fått vara en av mjukare sort som gläfser och säger "voff-voff". Nu blev det en av hårdare modell som säger "wroooom". Ja, det är mannen som bestället en helt ny motorcykel av märket Aprilia. Den kom idag! Lycka! Dock vet jag inte om modellen stämmer övernes med den på bilden. Ska bli spännade att se om det finns någon likhet. Har sett bild men ni vet, man glömmer så lätt. Eller man kommer ihåg det man vill eller nåt sånt ;)

Vår i luften! Härligt! Nu kommer till och med grannarna ut ur sina hus och barnen leker mer ute. En granne har tagit fram studsmattan och barnen har hoppat konstant. Lycka även för den yngre generationen. Vi är lyckligt lottade som har mycket bara på gatan. Alla leker med alla och det är bra stämning. Vi har turen att ha ett stort grönområde utanför vårat hus som vintertid spolas för skridskoåkning och sommartid lämpar sig för spring och fotboll. En gång om året är det brännbolls-match. Föräldrar mot barn! Vi bor verkligen på världens bästa gata. Egentligen är vårt hus för stort. Vi har 2,5 plan. En lägenhet på bottenvåningen som vi hyr ut (100 kvm, 5 rok), vår del av huset är på 1,5 plan och rymmer 7 rok, 150 kvm och så har vi källare med tvättstuga bastu och förråd. Just nu bor sambons kusin i uthyrningslägenheten. men han flyttar till sommaren. Andra bygger till men vi vill ta bort en våning. Går det?

Åter till dagen sysslor! Kram!

3 kommentarer:

Hanna i Det stora grå huset sa...

hej Lisa!
Vilken kul leksak din karl skaffat. Jag vet då en som kommer att stå och dregla efter den. Och det är inte jag!

Så du vill ta bort en våning? Hihi, vilket lyxproblem... :-) Du får öppna skola hemma, eller dagis... Skulle ju behövas fler!

T.o.m grannarna kommer ut skrev du. Undrar om jag är medräknad där.. Jag är sååå dålig på att vistas ute om det inte är vår och sommar, fryslort som jag är.
Vi köpte faktiskt en studsmatta igår. Inez hoppar som en tok! Så kul för barnen! Jag testade en kort stund och kunde än en gång konstatera att jag är sååå otränad. Usch.

Visst är det ett bra område vi bor på. Det tycker jag med. Så kul att det kommit en massa barnfamiljer hit. När jag var liten (vi bodde i samma hus då) då var det mest gamlingar här. Ja, en del är kvar tom. De bredvid oss bortåt tex...
men kul med barn som kan leka med varandra!

Ha en fortsatt fin vecka!
Kram Hanna

Psst... Ta med barnen och kom och studsa någon gång!

Lisa med hem sa...

Hej Hanna!

Vad roligt det är när du skriver i min blogg. Jag kikar in hos dig varje dag(synd att missa något) men skriver allt för sällan. Skärps på mig! Vi har 3 motordrivna cyklar nu *suck*. Vad gör man med en fantast i familjen? kunde han inte bli intresserad av loppisfynd istället *s* Föresten var han det ett tag men då handlade han ramper, radiofynd och annat utan intresse, ja för mig då!

Kanske borde göra förskola på gatan. Skulle nog fyllas upp snabbt :) Vi är ju sugna på sista huset på er sida mot tunagräns. Det lär väl ev. ska bli till salu snart. Vi väntar och ser! Nu vill vi inte flytta från gatan!

Jag visade M kort på liten kanin. Hon ville gå och hälsa på så vi kikar över någon gång, om vi törs. Lite blyg är man allt...

Hur som hoppas jag att våra tjejjer ska bli kopisar så småningom. Leker eran med tjejjen i erat grannhus? Det är ju oxå jämngamla. M vill mest leka med Tindra på dagis nu. Skulle va skoj om hon fick en kompis på gatan. Annars leker våra barn jättebra ihop.

Ha en bra vecka ni oxå!

Kram Lisa

Anonym sa...

Haha, har du börjat blogga om hojjar. Rätt modell blev det på bilden oxå ;)

Puss & Kram Fredrik