tisdag 17 juni 2008

Orginal a´la 70

Jag kollar in Hemnet flera gånger varje dag. Dels för att jag drömmer om ett nytt hus fast jag egentligen inte vill flytta. Ja, jag vet lite dubbelt :) Dels för att jag tycker om att titta på bilderna för att få lite ideér eller inspiration. Men, inte aa gånger man faller pladask. Ibland blir man häpen.

Objekt: Hus till salu i vår stad. Byggår: 1976 Orginal: Definitivt



Jag vet inte vad på bilden som är värst? Att man inte kan se vad det är för slags rum eller att det står en kakelugn i detta hemska rum? Flera valv och en blank plastmata som ska matscha den gröna panelen(??!!??), eller? Ryser!



Hur tänkte man här trro ni? Blommigt gör mig glad varje dag? Rött är fint men kanske i sådan mängd på vägg och gilv, eler? Känner oro!



Har spart det bästa/värsta til sist. Men detta kanske är på modet igen? Dock inte i vårat hem! Tänk att se denna vägg varje dag! Jag får utslag!

Så, vad tycker ni? Huset har samma stil genomgående så det är ett + tycker jag.

Just ja, priset. 160+53 kvm för 690 000:- får väl anses som ett kap :)

2 kommentarer:

Hanna i Det stora grå huset sa...

Haha!
Det måste nog varit det fulaste av dem alla!
Men som du säger, fototapeter är väl rätt hettnu igen. Fast inte här heller....

Kram Hanna

Anonym sa...

Vad otroligt fult men BILLIGT!!
Var bor du? Här i Göteborg hade man fått en liten etta för det priset bara....

Mvh Louise som tror att hon hittade dig genom Föräldrakanalen, jag kollar din blogg lite då & då, den är fin & trevlig :-)