lördag 28 juni 2008

Shopping och hemmafix

Idag har jag ägnat dagen åt tre saker. 1./Shopping i grannstaden Säter 2./Städat undan och fixat lite hemma 3./Varit med mina barn och varit social

Jag och liten dotter tog bilen till grannstaden för att besöka två trevliga butiker:

http://b.migoalice.se/#home

http://stallosasserpahornet.blogspot.com/

Mig o Alice har jag besökt förut och trevliga Melinda som driver butiken är jätteduktig. Fin och inspirerande butik. Jag fastnade för det nya porslinet hon fått in. Köpte en större kruka med "prickar" på, två små kronor och två koppar med krona på. Mycket nöjd med inköpen.


Här är den stora krukan. Står nu på köksbordet med en blomma i.

Här är två ljusstakar som jag hittade i den andra butiken "ställ o såsser på hörnet". Jag tappade andan när jag klev in. Så fint! Vitt och grönt. Jag hade kunnat handla hela butiken men med den futtiga lönen jag fick denna månaden får större inköp vänta. Men jag säger bara det: åk dit.

Jag har fixat, snyggat till lite och dammat. Idag hann jag med köket och matrummet. Det blir så rörigt efter ett tag så jag känner att jag måste rensa och ändra om lite. NU käns det renare och jag är nöjd. Resten av hemmet får vänta tills inspirationen återkommer.

Här är hyllan ovanför bordet i matrummet. Panelen och hyllan är målade i ej täckande vit färg. Funderar på att måla det vitt nu i sommar.

Här är hyllan i matrummet som också fick sig en genomgång.


Här är vårat matrum. Golvet känns hemskt. För 6 år sedan tyckte jag det var snyggt. Tänk vad smaken ändras.

Idag har sonen och mannen varit på Peace & Love festivalen. Sonen var med en stund på eftermiddagen men var trött efter en veckas fotbollsskola så han komm hem efter någon timme. Mannen? Han är fortfarande kvar och kl är nu 01.00.

Jag o barnen har varit hos J&J med bebisen. Vi blev bjudna på rabarberpaj och det vara bara så gott. Ljuvlig paj med kokos i degen. Testa om ni inte redan gjort det!

Nu får det bli natti!

Inga kommentarer: