måndag 2 juni 2008

Cigaretter & snus


Vissa saker är man mer glad över att man klarat av än andra. Som att sluta röka! Jag rökte 10 år och sen slutade jag tvärt när jag blev gravid med sonen. Nu kan jag inte ta ett bloss vilket ju är toppen. Jag avskyr dessutom cigarettrök och lukten i kläderna som blir. Jag var aldrig någon storrökare men ändå, jag rökte. En sak är jag säker på. Rökare blir jag aldrig igen!

Igår köpte jag en dosa snus åt sambon. Jag fick en chock! 45 kronor! Det var hans stora misstag att be mig köpa snus. Nu kommer jag kräva att han sluta. Fy, vad dyrt det blivit! Det stör mig egentligen inte att han snusar men nu börjar jag tänka på pengarna. Dessutom är det jobbigt eftersom han alltid letar efter snusdosan som han alltid glömmer vart han lagt...

Igår jobbade jag första dagen och det var ok. Har fått nya arbetskamrater och de är duktiga och trevliga. Blir nog bra detta. men det är en konstig känsla när allt är "som vanligt igen" fast man varit borta ett år. Allt är sig likt och det är som man inte varit borta en dag ens.

Nu lunch sen jobb!

kram Lisa

Inga kommentarer: